דף הבית בטיחות בטיחות עובדים ללא פשרות

בטיחות עובדים ללא פשרות

עובדים במפעלים רבים חשופים, במהלך יום העבודה, ללא מעט סכנות. בין אם מדובר בחשיפה לחומרים רעילים ובין אם לאור השימוש בציוד כבד במיוחד, כל אלה, במידה ולא נעשים תחת השגחה ותוך עמידה בכל התנאים הנדרשים, יכולים לגרום לנזקים חמורים ובמקרים מסוימים אפילו למוות לצערנו.

עובד עם ציוד בטיחות והגנה
עובד עם ציוד בטיחות והגנה (קרדיט: pixabay)

עובדים במפעלים רבים חשופים, במהלך יום העבודה, ללא מעט סכנות. בין אם מדובר בחשיפה לחומרים רעילים ובין אם לאור השימוש בציוד כבד במיוחד, כל אלה, במידה ולא נעשים תחת השגחה ותוך עמידה בכל התנאים הנדרשים, יכולים לגרום לנזקים חמורים ובמקרים מסוימים אפילו למוות לצערנו.

לצורך שמירה על בטיחות העובדים מוצע כיום ציוד עבודה ומיגון, העומד לרשותם של העובדים בעבודות כפיים ובעבודות נוספות. ציוד זה מגן עליהם לאורך כל שעות העבודה ושומר עליהם מפני פגיעות חמורות ונזקים בלתי הפיכים.

החשיבות בציוד העובדים בפתרונות הגנה מתאימים

לשמירה על בטיחות העבודה ובעיקר לשמירה על בטיחותם של העובדים – מומלץ למעסיקים לרכוש ציוד מיגון אישי, העומד לרשותם במהלך יום העבודה עצמו. הדבר נכון בעיקר עבור עובדי עבודת כפיים הלוקחים חלק בתעשיות השונות. עובדים אלה חשופים לרעשים בעוצמות גבוהות מאד, לחומרים רעילים, לטמפרטורות גבוהות מאד וגם לסביבת עבודה שבה ציוד כבד במיוחד. חשוב לצייד את העובדים בציוד אישי כדי שיוכלו לבצע את עבודתם בצורה הבטוחה ביותר וללא כל נזק. בחירה נכונה של ציוד מתאים יאפשר לעובדים לעבוד נכון ובאופן בטיחותי ומבלי שהציוד שבו הם נעזרים יפריע להם או יגביל את תנועתם.

על האפשרויות השונות המוצעות כיום

לרשות המעסיקים מוצע כיום ציוד אישי לשמירה על בטיחות בעבודה. ישנן אוזניות מיוחדות, למשל, המתאימות לשימושים וליישומים שונים בתעשייה. ניתן לחבוש את האוזניות במהלך יום העבודה וליהנות מנוחות מרבית וגם מרמת הגנה גבוהה. ישנו מיגון שמיעה מיוחד כמו אטמי אוזניים קטנים המתאימים לעובדים שנמצאים בסביבה רועשת מאד וכן גם משקפי מגן המספקים הגנה מלאה לעיניים במקרים בהם עובדים עם חומרים מסוכנים, העשויים לפגוע בעין. גם מיגון ראש הוא פתרון לשמירה על בטיחות בעבודה והוא מתאים לסביבה שבה עובדים עם ציוד כבד מאד. מסיכות הגנת נשימה מיועדות לעובדים החשופים לחומרים רעילים באוויר שעשויים לגרום לנזקים.

כיצד בוחרים נכון ציוד מגן לעובדים

ניתן לראות שישנן לא מעט אפשרויות לשמירה על בטיחות בעבודה. כדי ליהנות מכל מה שהן מציעות ומבטיחות מרבית, שאיננה באה על חשבון הנוחות, חשוב לפנות אך ורק לחברות המתמחות בתחום זה. חברות אלו מייצרות ציוד בהתאמה מלאה המיועד לעובדים בעבודות כפיים, לעובדים החשופים לסכנות שונות. חשוב לבחור ציוד באיכות גבוהה, ציוד עמיד מאד שיוכל לשרת את העובדים זמן רב. כדאי כמובן לוודא שהציוד המוצע אכן מתאים לסוג העבודה שאותה מבצעים וכן כזה המאפשר התנהלות חופשית ללא כל הגבלה. סקר שוק והשוואת מחירים הם דרך טובה לאתר את הציוד המתאים ובמחירים הנוחים וכן קבלת המלצות ממעסיקים אחרים, שבחרו גם הם ציוד לשמירה על בטיחות בעבודה. אסור להתפשר על האיכות כשמדובר בבטיחות העובדים במהלך יום העבודה וכדאי לחפש מותגים מוכרים המובילים בתחומם.