דף הבית טיפים כננת הרמה – מידע, שימושים טיפים

כננת הרמה – מידע, שימושים טיפים

מאז ומתמיד האדם חיפש איך לייעל את עבודתו ולהקל על עצמו עוד בימי עבר בנו מתקני משיכה להעברת מטענים חבלים לבנים ועוד בימינו אנו קוראים למתקנים אלו כננות. כננת מיועדת להזיז משאות כבדים ממקום אחד למשנהו.

כננת הרמה ידנית
כננת הרמה ידנית (קרדיט: pixabay)

מאז ומתמיד האדם חיפש איך לייעל את עבודתו ולהקל על עצמו עוד בימי עבר בנו מתקני משיכה להעברת מטענים חבלים לבנים ועוד בימינו אנו קוראים למתקנים אלו כננות. כננת מיועדת להזיז משאות כבדים ממקום אחד למשנהו.
מאז ומתמיד האדם חיפש איך לייעל את עבודתו ולהקל על עצמו עוד בימי עבר בנו מתקני משיכה להעברת מטענים חבלים לבנים ועוד בימינו אנו קוראים למתקנים אלו כננות הרמה. כננת מיועדת להזיז משאות כבדים ממקום אחד למשנהו.
כיום כננת מורכבת לרוב ממנוע בעל כוח וכבל פלדה ומשמשת להרמת או משיכת משאות. הכננת בשימוש תעשייתי נפוצה מאוד בענף הבנייה ומשמשת למשיכת משאות לגובה כגון מלט, בלוקים, חצץ וכדומה.

מהן סוגי הכננות?

אנחנו מחלקים את הכננת לשני סוגים עיקריים כננת חשמלית וכננת ידנית, הכננת מורכבת מגלגל שעליו מורכב או מלופף חבל או כבל. את הגלגל ניתן לסובב לטובת המשיכה במגוון דרכים: קומפרסור מנוע חשמלי או סיבוב ידני.
לרוב בכננות מותקן התקן אל חזור המונע מהכבל הנמשך לחזור חזרה והוא נע בכיוון חד כיווני עד אש עוצרים אותו או משחררים אותו.
הכננת משמשת למתיחת כבלים לדוגמה על מנת לבנות גשר או מורכבת בקדמת הרכב על מנת לאפשר חילוץ רכבים אחרים בעת מצוקה.
הכננת מקלה על מהלך העבודה בפרט והחיים בכלל מכיוון שישנם כננות ביתיות המשמשות בעלי מקצוע פרטיים ואף אנשים פרטיים. הכננת הביתית מאפשר לאינסטלאטור להרים משא אל קומות עליונות כאשר אין אפשרות להשתמש במעלית או לחילופין כננות ביתיות משמשות להעלאת מוצרי מזון כדי לחסוך את המאמץ בסחיבה במעלה המדרגות ( בבתים ישנים לרוב).
כננת ביתית בהגדרתה היא כננת קטנה יחסית קלת משקל ( עד 50 קילוגרם) וניתן לעגן אותה לקיר תקרה או כל מקום יציב שיעזור לכננת ביתית להיות יציבה בעת המשיכה.

שימושים נפוצים לכננת

כננות ביתיות משמשות גם לשינוע והובלת חפצים בגרמי מדרגות כאשר המשקל של המובל כבד מידי או לא נוח לנשיאה בידיים או בעגלה.
שימוש נפוץ של כננת קיים גם באוניות עבור העוגן המושלך לים כמובן שהשלכת העוגן אינה מצריכה כננת אולם משיכת העוגן חזרה דורשת כננות חזקות ולעיתים חזקות מאוד תלוי בגודל העוגן.
בנוסף בתחום החילוץ וההצלה הכננת תופסת תפקיד מרכזי כאשר נדרשת משיכה של רכב או אדם במצוקה.
הכננות הביתיות הפכו בתקופתנו לנפוצות מאות שמם מעיד על כך שם קלות יחסית ומאפשרות תפעול נוח אפילו על ידי שלט רחוק.
כננת ביתית היא כלי עבודה נוח כמעט עבור כל בעל מקצוע. החל מהרמת כלי העבודה ועד לניצול הכננת הביתית להרמת אביזרים נוספים.