דף הבית מדריכים מכונות שטיפה למשימות ניקיון מורכבות

מכונות שטיפה למשימות ניקיון מורכבות

מכונות שטיפה הפכו לכלי עבודה נדרש והכרחי בימינו. בעזרת מכונת שטיפה אנו יכולים לנקות מנוע של רכב ולהסיר ממנו את כל שאריות הלכלוך והשמן ויחד עם זאת נוכל לשטוף ולמרק את רצפת הבית ולהשאיר אותה ללא רבב

שטיפת רכב עם מכונת שטיפה
שטיפת רכב עם מכונת שטיפה (קרדיט: pixabay)

מכונות שטיפה הפכו לכלי עבודה נדרש והכרחי בימינו. בעזרת מכונת שטיפה אנו יכולים לנקות מנוע של רכב ולהסיר ממנו את כל שאריות הלכלוך והשמן ויחד עם זאת נוכל לשטוף ולמרק את רצפת הבית ולהשאיר אותה ללא רבב

מכונות שטיפה מתחלקות לכמה משפחות עיקריות:

הקבוצה הראשונה היא מכונות שטיפה בלחץ מים קרים שמאפשרים ניקוי יסודי של לכלוך קל ולא דביק ומאפשר ניקוי משטחים גדולים בקלות.
מכונת שטיפה במים קרים יוצרת לחץ כל כך חזק שאפשר איתו להסיר שאריות צבע מהרצפה .
השימוש העיקרי של מכונות אלו הוא בענף הבנייה.
הקבוצה השנייה היא מכונת שטיפה בלחץ מים רותחים המייצרת קיטור המוכרים בשמם גרניק, מכונות שטיפה אלו מייצרות לחץ מים גבוה עם טמפרטורה של כ 150 – 200 מעלות והשילוב מאפשר שטיפה בלחץ קיטור של שומנים קשים ולכלוך שאינו מתנקה בקלות כגון מנועי רכב או רצפת מוסך.
בדרך כלל משתמשים במכונות שטיפה כאלו בתעשייה הכבדה כגון מפעלים מטבחים גדולים ומוסכים.
החריגה במשפחת מכונות השטיפה היא מכונת שטיפה לרצפות. מכונות שטיפה אלו מנקות ומקרצפות את הרצפות ומאפשרות ניקוי ייסודי . בעזרת דסקיות מסוגים שונים ניתן להחליק איתן שיש ולעשות איתם פוליש לרצפות. מכונות שטיפה אלו משלבות חומרי ניקוי ומים . מכונת שטיפה כזו מתאימה לרוב לבתי חולים, סופרים ומרכזי קניות גדולים.

מה ההבדלים העיקריים בין מכונות השטיפה?

מכונות השטיפה נבדלות בניהם בלחץ אותו הם יוצרות. מכונת שטיפה סטנדרטית יוצרת לחץ בין 800 ל 40000 PSI לצורך הבנה לחץ הצמיגים ברכב הוא כ 30 – 34 PSI. בנוסף מכונת שטיפה נמדדת בעוצמתה לפי קיבול ההתזה שלה, הכוונה היא כמה מים עוברים בפרק זמן מסוים.
מכונות שטיפה רגילות מופעלות על ידי מנוע חשמלי ונוחות לשימוש פנימי ביתי או ציפורי המוגדר כחלל סגור.
ישנם מכונות שטיפה עוצמתיות יותר המופעלות על ידי דלק או סולר. מכונת שטיפה כסו אינה מותרת לשימוש בחלל סגור בשל הגזים שהיא פולטת, לכן ייעודם הוא למוסכים ואתרי בניה או חללים פתוחים.