דף הבית בטיחות תיקון בורות עם אספלט קר מוכן לעבודה

תיקון בורות עם אספלט קר מוכן לעבודה

אספלט קר הוא פתרון יעיל ונוח לתיקון בורות בכביש, במדרכה, בחנייה ובמשטחי אבן אחרים. לפניכם מדריך קצר המסביר איך לבצע את התיקון באופן מהיר ונכון לאורך זמן. חשוב להכיר את העקרונות לביצוע התיקון ע"י אספלט קר בכדי להימנע מתוצאות לא טובות.

כביש אספלט ישן
כביש אספלט ישן (קרדיט: pixabay)

אספלט קר הוא פתרון יעיל ונוח לתיקון בורות בכביש, במדרכה, בחנייה ובמשטחי אבן אחרים. לפניכם מדריך קצר המסביר איך לבצע את התיקון באופן מהיר ונכון לאורך זמן. חשוב להכיר את העקרונות לביצוע התיקון ע”י אספלט קר בכדי להימנע מתוצאות לא טובות.

3 שלבים לתיקון באספלט קר

שלב 1 – לפני העבודה עם אספלט קר יש להסיר את האבנים או העצמים הגדולים מהבור אין צורך ממש לנקות את הבור רק לאפשר את מילוי טוב ללא עצמים שיצרו חללים ריקים כמו אבנים שמתחתיהם האספלט עלול לא להיכנס ולכן יש להסירם.
שלב 2 – מילוי הבור באספלט קר, הכינו את מספר השקים הנדרשים לפי גודל הבור, מלאו את הבור באספלט קר מעל הגובה של המשטח בגלל שבזמן ההידוק גובה האספלט יורד. ודאו שפיזור האספלט מכסה באופן מלא את הבור. ניתן להיעזר בצד ההפוך של המגרפה בכדי לפזר את האספלט טוב יותר.
שלב 3 – הידוק האספלט הקר, ניתן לבצע את ההידוק במספר דרכים:
הדרך הפשוטה היא ע”י גלגלי הרכב, ניתן לעבור על האספלט עם הרכב הלוך וחזור ובכך להדק את האספלט באופן מיטבי.
שימוש במכשירים יעודים להידוק האספלט, ברוב המקרים תיקון בורות קטנים לא דורש את המכשירים האלה אך אם יש מה טוב.
שימוש בכלים ידניים כמו מוט ברזל שמחובר בחלקו התחתון משטח ברזל שניתן לדפוק איתו על האספלט הקר בכדי להדק אותו.

מספר טיפים לסיום:

לא מומלץ לתקן בורות עמוקים מידי בגלל שככל שגובה האספלט גבוה יותר כך הוא יצטמצם יותר במהלך ההידוק ולכן כדאי להקטין את הבור במילוי אחר כמו חצץ לפני שמתחילים את העבודה עם האספלט.
אם לבור יש אזורים עמוקים יותר ועמוקים פחות ודאו שאתם מוסיפים מספיק אספלט מעל גובה המשטח באזורים העמוקים יותר

הנה לכם דוגמה ליישום אספלט קר