אספלט קר, הידוע גם בשם אספלט תערובת קרה, הוא סוג של אספלט שניתן להשתמש בו לסלילת כבישים, כבישים ומשטחים אחרים ללא צורך בציוד לערבב חם. בניגוד לאספלט תערובת חמה מסורתית, הדורשת חימום החומרים לטמפרטורה גבוהה לפני היישום, ניתן להשתמש באספלט קר ישירות מאריזתו. זה הופך אותו לפתרון נוח וחסכוני לתיקון בורות, סדקים ונזקי משטח אחרים.
ממה מורכב אספלט קר
אספלט קר נעשה על ידי ערבוב תחליב אספלט, אגרגט (אבנים קטנות וחול) וחומר מקשר. חומר המקשר עוזר להחזיק את התערובת יחד וניתן ליצור מחומרים שונים, כולל לטקס, פולימר או מוצרים על בסיס שמן. התוצר הסופי הוא חומר גמיש, עמיד וקל לשימוש שניתן ליישם עם כלי עבודה ידניים או מכונות.
אחד היתרונות של אספלט קר הוא הרבגוניות שלו. ניתן להשתמש בו לתיקונים זמניים וקבועים כאחד, וניתן ליישם אותו במגוון רחב של תנאי מזג אוויר. הסיבה לכך היא שהוא אינו דורש יישום טמפרטורות גבוהות, מה שאומר שניתן להשתמש בו בטמפרטורות קרות יותר או אפילו בתנאים גשומים או רטובים.
אספלט קר , מה לקחת בחשבון:
- זמן העבודה לבור בגודל 40 ס"מ עד מטר הינו כ20 דק' (בהתחלה יקח לכם קצת יותר)
- אספלט קר הינו זמין וניתן להשיג מעכשיו לעכשיו
- אם הסדק מלא במים איזו בעיה כלל העיקר לנקות אותו היטב לפני השימוש באספלט קר
- העזרו בחבר במידת הצורך אך ניתן לבצע תיקונים לבורות וסדקים גם לבד
יתרון נוסף של אספלט קר הוא הידידותיות לסביבה שלו. מכיוון שהוא אינו דורש חום, הוא משתמש בפחות אנרגיה ומייצר פחות פליטת פחמן מאספלט בתערובת חמה. בנוסף, ניתן לייצר אספלט קר מחומרים ממוחזרים, מה שמפחית עוד יותר את השפעתו הסביבתית.
ההבדלים בין אספלט קר לאספלט חם
עם זאת, יש גם כמה מגבלות לאספלט קר. ייתכן שהוא לא חזק או עמיד כמו אספלט בתערובת חמה, וייתכן שהוא לא יתאים לאזורים עם תנועה גבוהה או לעומסים כבדים. לאספלט קר נוטה גם אורך חיים קצר יותר מאספלט בתערובת חמה ועשוי לדרוש תיקונים תכופים יותר לאורך זמן.
למרות מגבלות אלו, אספלט קר נותר בחירה פופולרית עבור פרויקטים רבים של ריצוף, במיוחד עבור תיקונים קטנים יותר או באזורים שבהם אספלט בתערובת חמה אינו זמין או מעשי. קלות השימוש, הרבגוניות והידידותיות לסביבה הופכות אותו לאופציה אטרקטיבית עבור מי שמחפש פתרון חסכוני ונוח לתיקון משטחים פגומים.