דף הבית כבישים וחניונים אספלט קר תיקון סדקים עם אספלט קר – המדריך המלא

תיקון סדקים עם אספלט קר – המדריך המלא

אם יש לכם סדקים או בורות בחניה ניתן לתקנם בקלות עם אספלט קר, התיקון הינו פשוט ואינו מצריך ידע מקדים. ריכזנו עבורכם את המדריך המלא לתיקון סדקים עם אספלט קר.

כביש אספלט עם פתח שירות (כוות כניסה / מנהול)
כביש אספלט עם פתח שירות (כוות כניסה / מנהול) (קרדיט: pixabay)

כאשר מתגלים סדקים בחניה או בכביש יש לתקנם בהקדם, סדקים ובורות הינם בעיה בטיחותית וכלולים לגרום לתאונות, נזקים לכלי הרכב ופציעות למעורבים בתאונה. הפתרון לכך הוא מילוי הסדקים והבורות עם אספלט קר.

לפני שמתחילים, ידעתם שאספלט קר:

  1. אינו דורש בעל מקצוע מיוחד וניתן ליישם אותו לבד בכמה שלבים פשוטים.
  2. גם בעונת החורף כאשר הבורות והסדקים מלאים במים ניתן להשתמש באספלט קר
  3. גלות האספלט קר נמוכה ונגישה לתיקונים קטנים בחניה ובכביש גישה
  4. ניתן לתקן וליישם עם אספלט קר לבד אך תמיד טוב שיש עזרה

הכלים הנדרשים לתיקון עם אספלט קר:

  1. אספלט קר (חישוב הכמות מפורטת בהמשך)
  2. כפפות (לא חובה, מומלץ)
  3. מגרפה
  4. רכב

השלבים לתיקון סדקים עם אספלט קר:

שלב 1 – אומדן שטח המילוי הנדרש

יש להעריך את שטח המילוי הנדרש לתיקון ע”י חישוב רוחב * אורך * עומק במידה ומדובר בבור בעל צורה מעגלית ניתן להעריך ע”י חישוב קוטר (בחלק הרחב יותר) * עומק. בחישוב זה תקבלו את הנפח הדרוש לכם למילוי מתוך הנחה שהשטח הראלי קטן יותר כך תוכלו להערך עם כמות מספקת של אספלט קר גם לאחר ההידוק.

שלב 2 – ניקוי

נקו את הבור בעזרת המגרפה והידיים, מומלץ להשתמש בכפפות. יש לפנות חול, שברים של הכביש הישן ואבנים גדולות. חשוב לנקות את הבור כך שלו ישארו בו אבנים ופסולת העלולים לתפוס מקום ובמהלך הזמן להתכווץ ולגרום לאספלט קר לשקוע וליצר שקע. אם הסדק או הבור מלאים במאים אין זו בעיה נקו את הבור או הסדק עם כפפות והמשיכו לשלב הבא.

שלב 3 – מילוי

לאחר רכישה כמות מספקת של אספלט קר (לרכישת אספלט קר) וביצוע הניקוי, מלאו את הסדק או הבור עם אספלט קר באופן הבא: מלאו את הסדק כך שיכסה אותו לשם כך השתמשו במגרפה (בחלק האחורי והשטוח שלה) כדי לפזר את האספלט בסדק בצורה שתכסה את כל החללים הריקים של הסדק / הבור והוסיפו שכבה נוספת של 3 ס”מ מעל קו הכביש בנוסף ודאו שהאספלט הקר יוצא משולי הסדק בלפחות 5 סמ”מ על מנת למזג את הבור עם הכביש בצורה החלקה ביותר. לאחר סיום המילוי עם אספלט קר עברו לשלב הבא.

שלב 4 – הידוק

את ההידוק של אספלט קר נבצע באמצעות צמיגי רכב (כל רכב בעדיפות לצמיגים רחבים) נבצע את ההידוק בשיטת “הגיהוץ” כלומר ניסע על הבור הלוך וחזור במהירות איטית של כ 10 קמ”ש אך לא נעצור את הגלגל על הסדק לפני סיום ההידוק. יש לבצע את הגיהוץ על כל הסדק כולל השוליים שלו, במידה והאספלט שוקע מתחת לקו הכביש הוסיפו אספלט קר בעזרת המגרפה והימנעו מהוספה ממוקדת כדי למנו גבעות בתוך הבור אלא פזרו את האספלט בצורה של מריחת שכבה ולא ערימה.

לסיכום

התיקון הינו קל ופשוט, היערכו מראש עם הציוד הנדרש וכל התיקון יערוך רק מספר דקות ובכך תתקנו את המפגע הבטיחותי ותמנעו תאונות וחלילה נפגעים.