כאשר מתגלים סדקים בחניה או בכביש יש לתקנם בהקדם, סדקים ובורות הינם בעיה בטיחותית וכלולים לגרום לתאונות, נזקים לכלי הרכב ופציעות למעורבים בתאונה. הפתרון לכך הוא מילוי הסדקים והבורות עם אספלט קר מוכן.
אספלט קר מוכן , מה לקחת בחשבון:
- זמן העבודה לבור בגודל 40 ס"מ עד מטר הינו כ20 דק' (בהתחלה יקח לכם קצת יותר)
- אספלט קר מוכן הינו זמין וניתן להשיג מעכשיו לעכשיו
- אם הסדק מלא במים איזו בעיה כלל העיקר לנקות אותו היטב לפני השימוש באספלט קר מוכן
- העזרו בחבר במידת הצורך אך ניתן לבצע תיקונים לבורות וסדקים גם לבד
הכלים הנדרשים לתיקון עם אספלט קר מוכן:
- אספלט קר מוכן (חישוב הכמות מפורטת בהמשך)
- כפפות (לא חובה, מומלץ)
- מגרפה
- רכב
השלבים לתיקון סדקים עם אספלט קר מוכן:
שלב 1 – אומדן שטח המילוי הנדרש
יש להעריך את שטח המילוי הנדרש לתיקון ע”י חישוב רוחב * אורך * עומק במידה ומדובר בבור בעל צורה מעגלית ניתן להעריך ע”י חישוב קוטר (בחלק הרחב יותר) * עומק. בחישוב זה תקבלו את הנפח הדרוש לכם למילוי מתוך הנחה שהשטח הראלי קטן יותר כך תוכלו להערך עם כמות מספקת של אספלט קר מוכן גם לאחר ההידוק.
שלב 2 – ניקוי
נקו את הבור בעזרת המגרפה והידיים, מומלץ להשתמש בכפפות. יש לפנות חול, שברים של הכביש הישן ואבנים גדולות. חשוב לנקות את הבור כך שלו ישארו בו אבנים ופסולת העלולים לתפוס מקום ובמהלך הזמן להתכווץ ולגרום לאספלט קר מוכן לשקוע וליצר שקע. אם הסדק או הבור מלאים במאים אין זו בעיה נקו את הבור או הסדק עם כפפות והמשיכו לשלב הבא.
שלב 3 – מילוי
לאחר רכישה כמות מספקת של אספלט קר (לרכישת אספלט קר מוכן) וביצוע הניקוי, מלאו את הסדק או הבור עם אספלט קר מוכן באופן הבא: מלאו את הסדק כך שיכסה אותו לשם כך השתמשו במגרפה (בחלק האחורי והשטוח שלה) כדי לפזר את האספלט בסדק בצורה שתכסה את כל החללים הריקים של הסדק / הבור והוסיפו שכבה נוספת של 3 ס”מ מעל קו הכביש בנוסף ודאו שהאספלט הקר יוצא משולי הסדק בלפחות 5 סמ”מ על מנת למזג את הבור עם הכביש בצורה החלקה ביותר. לאחר סיום המילוי עם אספלט קר מוכן עברו לשלב הבא.
שלב 4 – הידוק
את ההידוק של אספלט קר מוכן נבצע באמצעות צמיגי רכב (כל רכב בעדיפות לצמיגים רחבים) נבצע את ההידוק בשיטת “הגיהוץ” כלומר ניסע על הבור הלוך וחזור במהירות איטית של כ 10 קמ”ש אך לא נעצור את הגלגל על הסדק לפני סיום ההידוק. יש לבצע את הגיהוץ על כל הסדק כולל השוליים שלו, במידה והאספלט שוקע מתחת לקו הכביש הוסיפו אספלט קר מוכן בעזרת המגרפה והימנעו מהוספה ממוקדת כדי למנו גבעות בתוך הבור אלא פזרו את האספלט בצורה של מריחת שכבה ולא ערימה.
לסיכום
התיקון הינו קל ופשוט, היערכו מראש עם הציוד הנדרש וכל התיקון יערוך רק מספר דקות ובכך תתקנו את המפגע הבטיחותי ותמנעו תאונות וחלילה נפגעים.