דף הבית כבישים וחניונים אספלט קר מה זה אספלט קר? ואיך משתמשים בו?

מה זה אספלט קר? ואיך משתמשים בו?

אם גם בחניה שלכם נפער בור או שקיימים סדקים גדולים מדי כדאי לטפל בהם באופן מידי ובקלות לפני החמרת המצב, גרימת נזק מיותר לרכבים והכי חשוב מניעת תאונות. אתם שואלים איך עושים זאת? כל המידע בתוך המאמר

פרח שצומח מתוך סדק באספלט
פרח שצומח מתוך סדק באספלט (קרדיט: pixabay)

את הביטוי אספלט הנהגים מכירים מקרוב ומדי פעם אנחנו גם עדים לעבודות בכביש שנעשה שם שימוש באספלט אז מה זה למעשה אספלט קר? האם זה דומה לערימת האספלט שאנחנו רואים בעבודות שמבצעים בכבישים?

מה זה אספלט קר?

אספלט קר מורכב מסוג מסוים של ביטומן ומאגרנט באיכות גבוהה. שילוב החומרים יוצר עיסה נוקשה וגרגירית המשמשת כחומר מילוי. למעשה אספלט הוא אגרגאט מודבק בדבק ביטומני, אספלט קר הינו ידידותי לסביבה בעירק בגלל שניתן למחזרו.

לרכישה: אספלט קר

יתרונות אספלט קר

  • קל ליישום, ממלאים ומהדקים
  • ידידותי לסביבה כפי שציינו קודם
  • קל להשגה ונשיאה
  • אינו דורש ציוד מיוחד

שימושים מרכזיים באספלט קר

השימושים המרכזיים לאספלט קר הם תיקון בורות בכביש ומילוי סדקים בכביש. במקרים בהם נפער בור בחניה או סדקים המשבשים את הנסיעה בכביש ניתן למלא את הבור או את הסדקים באופן מידי ועצמאי ללא צורך באיש מקצוע, כל מה שנדרש זה אספלט קר, למלא את הבור או הסדק ולהדק.

מה ההבדל בין אספלט קר לאספלט חם?

ההבדל העיקרי הוא באלסטיות שלו ובצורת יישומו. האספלט החם קל יותר לעבודה כאשר מדובר על סלילת כבישים בגלל שניתן להשטיח אותו יותר בקלות ובצורה חלקה כמעט ללא גבשושים בזמן קצר. יחד עם זאת העבודה עם אספלט חם דורשת תכנון קפדני וחישוב זמני האספקה וההובלה כדי שהאספלט החם יגיע מהמפעל ישירות לאתר העבודות בעודו חם.

אספלט קר מאבד את האלסטיות שיש לו כאשר הוא חם ולכן השימוש בו הופך לקשה יותר כאשר נרצה להשטיח אזור גדול באספלט לכן נשתמש באספלט קר לצורך טיפול נקודתי שלרוב זה יהיה בורות סודקים.

לסיום כמה דגשים חשובים לפני שקונים אספלט קר

ראשית וודאו שאתם רוכשים אספלט איכותי והוא מספיק אלסטי וגרגירי כדי לעבוד איתו וזאת כדי להמנע ממצב שבו האספלט יבש עם גושים גדולים מידי. אספלט קר לרוב אכן יגיע בשקים של 20 ק”ג אך ניתן להזמינו בכמויות גדודלות יותר לפי הצורך למטרת השימוש. ככל שתידרשו לכמות גדולה יותר של אספלט קר תוכלו לבקש מחיר טוב יותר עבורו.  ישנם סרטונים רבים ברשת המסבירים על אספלט קר כמו בסרטון הנמצא במאמר “תיקון בורות עם אספלט קר” וודאו שאתם ערוכים לכך פיזית.